سوالات متداول

در صورت ارسال نشدن یوزر و پسورد برای متقاضی احراز هویت وزارت کار چه فرایندی را میبایست انجام داد ؟

درصورتی که متقاضی پسورد خود را فراموش و یا دریافت ن کرده است :
لطفا از قسمت مدیریت کاربران => لیست کاربران، کدملی متقاضی را در کادر جستجو ( کد ملی /کد فراگیر اتباع ) جستجو نموده و با استفاده از گزینه ارسال مجدد رمز اطلاعات متقاضی را مجددا ارسال فرمایید. در این صورت پسورد جدید ایجاد و برای متقاضی پیامک می شود.

در چه صورت میتوان برای ثبت نام متقاضی احراز هویت وزارت کار عملیات ویرایش را انجام داد ؟

توجه نمایید در سامانه احراز هویت کارگر و کارفرما چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات هستید :

لطفا در کارتابل مدیریت کاربران لیست کاربران را انتخاب نموده و کد ملی متقاضی را سرچ نمایید و روی فیلد ویرایش کلیک نموده و ویرایش اطلاعات کاربر را انتخاب نمایید
اطلاعات متقاضی را نمایش میدهد همانند ثبت نام مجدد با کلیک بر روی مرحله بعد میتوانید پرداخت را انجام دهید

متقاضیان برای ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده باید به کجا مراجعه کنند؟

متقاضیان باید با ارائه مدارک لازم ، الزاما به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که لیست آنها روی پورتال اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور موجود می باشد ، مراجعه نمایند.

ورود به سامانه تاکسی های فرسوده، صرفا از طریق شبکه پیشخوان امکان پذیر می باشد. لیست دفاتر متصل به ساین ارائه شده است

احراز هویت سجام : در صورت مراجعه نماینده چه مدارکی باید دریافت شود ؟

مدارک مورد نیاز ولی : کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی پدر ، کپی صفحه اول شناسنامه فرزند .

مدارک مورد نیاز قیم : کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی قیم ، کپی صفحه اول شناسنامه صغیر ، کپی برابر اصل حکم قیومیت (اصل مدرکی که دفتر پیشخوان رویت می کند و بر روی کپی آن مهر برابر با اصل می زند قابل قبول است )

مدارک مورد نیاز وصی : کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی وصی ، کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی شخص ، کپی برابر اصل وصیتنامه (اصل مدرکی که در دفتر پیشخوان رویت می کند و بر روی کپی آن مهر برابر با اصل می زند قابل قبول است )

مدارک مورد نیاز وکیل : کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی وکیل ، کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی موکل ، کپی برابر اصل وکالتنامه ، در صورتیکه وکالتنامه قدیمی باشد نیاز به اخذ استمرار وکالتنامه از دفتر خانه می باشد (اصل مدرکی که دفتر پیشخوان رویت می کند و بر روی کپی آن مهر برابر با اصل می زند قابل قبول است )

سجامی شدن شخص حقوقی چگونه است ؟

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیت مدیره ، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به صورت خودکار انجام می شود .

منظور از نماینده در سامانه سجام چیست ؟

برای ثبت نام یک شخص حقیقی در صورتی که شخص دارای وکیل، قیم، وصی و یا ولی باشد ، می تواند ایشان را به عنوان نماینده در نظر گرفته و جهت احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت معرفی نمیاد که این امکان با مراجعه به مرحله سمت و شرایط نماینده و بارگزاری مدارک مورد نیاز نماینده و اطلاعات آن امکان پذیر می شود.

فرایند تمدید کارت بهداشت چگونه است؟

با سلام
دفتر محترم
کلیه مرحل و فرایند تمدید کارت بهداشت ، مشابه  ثبت درخواست جدید  است.  مبلغ و تعرفه تمدید نیز با صدور اولیه یکسان است.

دفتر مي بایست از قسمت ثبت درخواست جديد، مجددا درخواست را ثبت نمايد.

کارمزد خدمت صدور کارت بهداشت چه میزان است؟

تعرفه کارمزد به صورت زیر می باشد:

=>سرویس صدور اولیه/تمدید کارت بهداشت

کل کارمزد: 169،000ريال

=>سرویس تجدید کارت بهداشت

کل کارمزد: 104000ريال

لازم به توضیح است که تعرفه خزانه صدور کارت (75,000 ریال)، حق فنی دانشگاه (12،208 ریال) و یا مبلغ جریمه دیرکرد در صورت تمام شدن اعتبار کارت قبلی (750,000 ریال) نیز به رقم فوق اضافه خواهد شد

بیش از این مبلغ نباید از متقاضی دریافت گردد.

پرداخت قبوض در سامانه مالیات به چند روش میباشد ؟

برای پرداخت قبوض ازدو روش میتوان اقدام کرد:

1- انتخاب گزینه “چاپ قبض” و مراجعه حضوری به بانک ( ثبت بعد از 24 ساعت )جهت پرداخت شبا
2- پرداخت از طریق دستگاه پوز pcpoz  ( ثبت بعد از 24 ساعت )

نکته : در صورتی که قبض را به صورت چاپ قبض دریافت کرده باشید ، دیگر نمیتوانید آن را از طریق دستگاه پوز pcpoz  پرداخت نمایید.

نکات مربوط به محاسبه مالیات مقطوع (اظهار نامه)

  • پرداخت اظهار نامه تا سال 94 ، فقط سبب می شود که در گزارش ارزیابی در “صدور مفاصا” جریمه عدم تسلیم اظهارنامه لحاظ نشود.  در صورتی که فرد اظهارنامه برای سالی پرداخت کرده باشد اما همچنان در صدور مفاصا جریمه عدم تسلیم اظهار نامه وجود داشت، ازطریق  درخواست تایید اظهارنامه قدیمی برگه اظهارنامه را بارگزاری کرده تا ممیزتایید نماید در صورت تایید ممیزو عدم کسورات مبلغ جریمه برای پشتیبان تیکت ثبت میگردد .
  • مفاصا ربطی به اظهار نامه ندارد و برای آن سال نیز مفاصا در نظر گرفته می شود.

 

  • قبل سال 95 عدم تسلیم اظهار نامه یک سال، سبب 10 درصد جریمه سالانه میشد اما از سال 95 به بعد مالیات مقطوع است و پرداخت اظهارنامه اجباری نیست.

 

  •  توجه نمایید فقط بدلیل عدم وجود سامانه یکپارچه سال 88 و 89، ممکن است اظهارنامه ای مربوط به این دو سال در سامانه ثبت نشده باشد و باید در ایکن ” درخواست تایید اظهارنامه قدیمی” پرونده همان شخص ثبت شود .

 

  • اظهار نامه : فقط قبض دارد . قبوض اظهار نامه را می توان در “نمایش مالیات مقطوع” مشاهده کرد. 

 

  • برای سال 1388 بررسی معافیت 101 منوط به تسلیم اظهارنامه می باشد.

 

  • برای سال 1392 ،ثبت درخواست لیزینگ منوط به تسلیم اظهارنامه می باشد.
  • در صورتی که برای عملکرد یک سال مالیات مقطوع ثبت کرده و مجددا اقدام به ثبت در همان سال نمایید، این مالیات مقطوع جایگزین قبلی می گردد. لطفا دقت فرمایید فقط در صورت نیاز به اصلاح مالیات مقطوع از این امکان استفاده نمایید.
  • در صورتی که در محاسبه مالیات مقطوع با خطای محتوای مجرمانه مواجه شدید ، دلیل آن این است که باید اول بر روی دکمه بررسی درخواست کلیک نمایید ، سپس بر روی تایید نهایی کلیک نمایید.
  • اگر هنگام صدور مالیات مقطوع موفق به دریافت پرینت نشده اید، میتوانید با مراجعه به گزینه “نمایش مالیات مقطوع” مجددا نسبت به پرینت اقدام نمایید.
  • درصورتی که قبل از مالیات مقطوع، مفاصاحساب دریافت شود. از نظر سیستم کاربر اجازه ثبت مالیات مقطوع را نخواهد داشت.
  • در صورتی که در سال مالی جاری ، نقل و انتقالی صورت گرفته باشد، برای هر مالک در بازه زمانی مالکیتشان ، مالیات مقطوع ثبت شود.
  • در صورتی که در هنگام دریافت مفاصا حساب با خطای اظهار نامه تکمیل نشده دارید مواجه میشوید بدین معناست که پرداخت کارمزد اظهارنامه تایید نشده است با مراجعه به قسمت نمایش مالیات مقطوع نسبت به تایید دستی قبض پرداختی اقدام نمایید .نکته: شناسه قبض پرداختی با شناسه قبض داخل رسید میبایست یکسان باشد در غیر این صورت با خطای 60 مواجه خواهید شد .

برای ثبت اطلاعات تخصصی مربیان و داوران ، ارائه و ثبت چه مدارکی مورد نیاز است؟

در صورتی که بخواهید پس از ثبت اطلاعات عمومی داوران و مربیان، اطلاعات تخصصی ایشان را ثبت نمایید، می بایست افراد، مدرک مربیگری و داوری معتبر صرفا با عنوان مدرک مربیگری و مدرک داوری ارائه نموده و دفتر مدارک ارائه شده را جهت ثبت اطلاعات تخصصی در سامانه بارگذاری نماید..

دفتر پیشخوان دولت پارسا

تماس با ما : 02191012159